Loading...

اخبار

چگونه کیفیت صدای بهتری هنگام فیلم‌برداری با گوشی‌های هوشمند و دوربین‌های موبایل داشته باشیم؟

نوشته شده در : 2020/04/21 - 00:00
امروزه همه می‌توانند به‌سادگی با استفاده از تلفن‌های هوشمند، دوربین‌های موبایل، آی پد و انواع تبلت فیلم‌برداری کنند اما اغلب فراموش می‌کنند که کیفیت صدا به‌اندازه تصویر با اهمیت است؛ مشکل صدا در ویدئو در هر نوع ابزار موبایلی چالش بزرگی است.


امروزه همه می‌توانند به‌سادگی با استفاده از تلفن‌های هوشمند، دوربین‌های موبایل، آی پد و انواع تبلت فیلم‌برداری کنند اما اغلب فراموش می‌کنند که کیفیت صدا به‌اندازه تصویر با اهمیت است؛ مشکل صدا در ویدئو در هر نوع ابزار موبایلی چالش بزرگی است.
در حال حاضر بیشتر تجهیزات موبایل همچون گوشی‌های هوشمند، آی پدها و انواع تبلت دوربین فیلم‌برداری فوق‌العاده‌ای دارند که با آن می‌توان فیلم‌هایی با کیفیت عالی (حداقل رزولوشن ۷۲۰p HD) ضبط کرد. این ویژگی‌ باعث شده که عموم مردم به صورت روزمره به فیلم‌برداری از صحنه‌های مختلف بپردازند و ویدیو ضبط شده با استفاده از تکنیک‌های ساده فیلم‌سازی ظاهری حرفه‌ای داشته باشد.
بااین‌حال بزرگ‌ترین نقص در فیلم‌برداری با تلفن همراه کیفیت صدا است. بیشتر میکروفن‌های تلفن‌های هوشمند و دستگاه‌های موبایل چند سویه، بسیار حساس و با پوشش بسیار محدود هستند، به‌عبارت‌دیگر این میکروفن‌ها به‌هیچ‌وجه برای تولید ویدیوهای باکیفیت طراحی نشده‌اند. به همین دلیل بیشتر افراد پس‌ازاینکه با تلفن هوشمندشان تصویری با کیفیت عالی ضبط کردند تازه متوجه کیفیت صدای وحشتناک آن می‌شوند.

پس چگونه می‌توان مشکل صدا در ویدئو را در فیلم‌برداری با تلفن همراه حل کرد؟

در اینجا ۵ روش برای بهتر شدن کیفیت صدا در فیلم‌برداری با تلفن همراه مطرح می‌شود:

 

۱- محل فیلم‌برداری را با دقت انتخاب کنید

اولین عامل برای بهبود کیفیت صدا در ویدیوهای تولید شده با گوشی‌های هوشمند، آی پد، تبلت و دوربین سایر تجهیزات موبایل، انتخاب دقیق و صحیح محل فیلم‌برداری است. محل فیلم‌برداری بسیار مهم است زیرا ماهیت میکروفن گوشی همراه شما به‌گونه‌ای است که تمامی نویزهای محیط را دریافت می‌کند. بنابراین برای مثال اگر در محیط باز درحالی‌که باد در حال وزش است، فیلم‌برداری می‌کند احتمال افت شدید کیفیت صدا وجود دارد. اما اگر در مکانی با سروصدای کم و یا داخل ساختمان فیلم‌برداری کنید می‌توانید کیفیت صدا را بسیار بالا ببرید زیرا نویزهای دریافتی میکروفن کمتر هستند.

 

۲-  تدوین صدا با یک صوت جدید

اگر ویدیو خوبی ضبط کرده‌اید اما کیفیت آن مناسب نیست، بهتر است که صدای ویدیو با فایل صوتی بهتری جایگزین کنید. برای ضبط صدای جداگانه از دستگاه ضبط صدای با کیفیتی استفاده کنید که مطمئن هستید نتیجه خوبی برای شما دارد. اگر نمی‌توانید گفتگو را جایگزین کنید، موسیقی متن به آن اضافه کنید، موسیقی و افکت‌های صوتی می‌تواند جاگزین خوبی باشند. سپس می‌توانید از ابزارهای تدوین ویدیو برای حذف صدای ضبط شده توسط دوربین و جایگزینی آن با صدای بهتر استفاده کنید. این اقدامات مشکل صدا در ویدئو را سریعاً حل می‌کنند.

 

۳- از یک دستگاه ضبط صدای خارجی (اکسترنال) استفاده کنید

انواع بسیاری میکروفن خارجی برای تجهیزات موبایل وجود دارد. شما می‌توانید از این میکروفن خارجی به‌عنوان جایگزین میکروفن داخلی دستگاه خود در زمان فیلم‌برداری با تلفن هوشمند استفاده کنید. اگر از میکروفن خارجی یا ضبط صوت دیجیتال دستی در زمان فیلم‌برداری استفاده کنید، کیفیت صدای بهتری برای ویدیو شما به دست خواهد آمد مشروط بر آنکه به ادامه نکاتی که می‌آید توجه کنید. بسیاری از این میکروفن‌های خارجی جهت‌دار هستند و می‌توانند صدای ناخواسته و نویزهای محیطی را حذف کنند.
 

۴-  گوشی همراه یا دوربین موبایل را به منبع صدا نزدیک کنید

میکروفنی را که برای ضبط صدا استفاده می‌کنید تا جای ممکن به منبع صدا نزدیک کنید، مهم‌ترین ترفند برای ضبط صدای باکیفیت برای ویدیو همین است. فاصله مشکلاتی را هم برای صدا و هم تصویر ایجاد می‌کند. وقتی‌که از منبع صدا دور باشید، صداهای ناخواسته زیادی ضبط می‌شوند و اندازه صدایی که شما می‌خواهید شدیداً افت پیدا خواهد کرد. صدای کسی که به شما نزدیک‌تر است را بهتر می‌شنوید؛ در مورد ضبط صدا نیز همین‌طور است. پس اگر در حال فیلم‌برداری از یک گفتگو هستید، تا جای ممکن دستگاه ضبط صدا را به آن محل نزدیک کنید تا صدایی متمرکز، مشخص و واضح داشته باشید و مشکل صدا در ویدئو را حل کنید.

 

۵- در زمان فیلم‌برداری، گوشی هوشمند یا دوربین موبایلتان را ثابت نگه دارید

وقتی‌که در حال ضبط ویدیو با گوشی هوشمند، آی پد، تبلت یا سایر دوربین‌ها هستید، دستگاه را تکان ندهید، این کار باعث می‌شود که کیفیت صوتی و تصویری ویدیو افت پیدا کند. تکان دادن بی‌دلیل دستگاه در زمان فیلم‌برداری باعث ایجاد صدای ناخواسته زیادی خواهد شد. برای اینکه کیفیت صدا بهتر شود از یک سه‌پایه استفاده کنید تا گوشی هوشمند یا میکروفن خارجی را از تکان‌ها و لرزش‌های احتمالی حفظ کند.

این ترفندها به شما کمک می‌کند که در هنگام ضبط ویدیو، صدای باکیفیت‌تری داشته باشد، همچنین از یک ویدیو حرفه‌ای اما ضبط‌ شده با گوشی هوشمند، آی پد، تبلت و … لذت ببرید.

دسته : تکنولوژی آموزشی منبع : ویدیونگار بازدید : 5113

نظر کاربران

نظری برای این خبر ثبت نشده است .

فیلیشا


یک فروشگاه اینترنتی است که به عنوان یک پل ارتباطی قدرتمند، خریداران را با شاخص ترین و مطمئن ترین وارد کنندگان کشور که ارائه دهنده مناسب ترین قیمت ها می باشند، مرتبط می سازد.

از تخفیفات و پیشنهاد های ویژه مطلع شوید!